Regulamin Rady Rodziców

Regulamin Rady Rodziców

 

I.                    Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin został opracowany na podstawie:

a)      Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o Systemie oświaty, Dz. U. Nr 95, poz. 425 z późn. zm.

b)      Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym, Dz. U. Nr 16, poz. 95 z późn. zm.

c)      Statutu Przedszkola Nr 15 w Koszalinie ul. Staszica 11.

  1. Zasady tworzenia Rady Rodziców uchwala ogół rodziców dzieci placówki.
  2. Rada Rodziców (zgodnie z art. 53 poz. 4 Ustawy o Systemie Oświaty, Dz. U. Nr 95 poz. 425), jest samorządnym organem przedstawicielskim Rodziców, współdziałającym z Dyrektorem przedszkola, Radą Pedagogiczną oraz organizacjami instytucjami uczestniczącymi w realizacji zadań statutowych przedszkola.
  3. Rada uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny z statutem przedszkola.

 

II.                 Zadania Rady Rodziców.

Do zadań Rady Rodziców należy w szczególności:

  1. Współudział w bieżącym i perspektywicznym programowaniu pracy przedszkola
  2. Pomoc w doskonaleniu organizacji i warunków pracy przedszkola
  3. Współudział w realizacji programów nauczania i wychowania oraz zadań opiekuńczych.
  4. Uczestniczenie w planowaniu wydatków.
  5. Podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania dodatkowych środków finansowych dla przedszkola, zwłaszcza na zadania opiekuńczo-wychowawcze.
  6. Uczestniczenie w konsultacjach dotyczących zasad i wysokości opłat za pobyt dziecka w przedszkolu.
  7. Organizowanie działalności mającej na celu podnoszenie kultury pedagogicznej w rodzinie.

 

III.               Struktura organizacyjna Rady Rodziców

A.

  1. Radę Rodziców stanowią delegaci rad oddziałowych Rodziców.
  2. Rada oddziału Rodziców wybierana jest przez zebranie Rodziców oddziału. W radzie oddziałowej Rodziców uczestniczy nauczyciel-wychowawca oddziału.

 

B.

  1. Kadencja Rady Rodziców trwa dwa lata.
  2. W posiedzeniach Rady Rodziców bierze udział Dyrektor przedszkola lub wyznaczeni przez niego członkowie rady pedagogicznej.
  3. Na wniosek Rady Rodziców jego skład mogą wchodzić z głosem doradczym przedstawiciele organizacji społecznych instytucji współdziałających z przedszkolem.
  4. Rada Rodziców wyraża swoje stanowisko w formie uchwał.
  5. Uchwały Rady Rodziców zapadają zwykłą większością głosów.
  6. Jeżeli uchwała Rady Rodziców jest sprzeczna z prawem lub ważnym interesem przedszkola, Dyrektor zawiesza jej wykonanie i przedstawia sprawę organowi założycielskiemu, który w ciągu 14 dni uzgadnia sposób postępowania w sprawie będącej przedmiotem uchwały.

 

C.

  1. Rada Rodziców wybiera ze swojego grona Komisję Rewizyjną w liczbie trzech osób.
  2. Komisja Rewizyjna wybiera ze swojego składu przewodniczącego.

 

D.

  1. Rada Rodziców wybiera ze swojego składu Prezydium Rady w liczbie sześciu osób.
  2. Prezydium wybiera ze swojego składu Przewodniczącego, Sekretarza i Skarbnika.
  3. Prezydium jest stale urzędującym organem Rady Rodziców jego podstawowym zadaniem jest organizowanie praktycznej realizacji zadań określonych w rozdziale II niniejszego regulaminu.
  4. Posiedzenia Prezydium Rady Rodziców odbywają się w zależności od bieżących potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na dwa miesiące.

 

IV.              Zasady kierowania Rady Rodziców.

      1. Przewodniczący.

Do podstawowych zadań Przewodniczącego należy organizacja rytmicznego realizowania podstawowych zadań Rady a przede wszystkim:

a)      opracowywanie projektu działalności wraz z planem finansowym na dany rok szkolny z uwzględnieniem zamierzeń rad oddziału oraz wynikających z planu dydaktyczno-wychowawczego przedszkola,

b)      współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady oraz reprezentowanie Rady na zewnątrz

c)      zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady oraz jej Prezydium,

d)      kierowanie działalnością finansowo-gospodarczą Rady Rodziców,

e)      przekazywanie opinii i postulatów Rady Rodziców Dyrektorowi przedszkola i Radzie Pedagogicznej

 

2.Sekretarz

Zadaniem Sekretarza jest zapewnienie właściwej organizacji pracy Rady Rodziców, a przede wszystkim:

a)      organizowanie harmonogramu pracy i zebrań Rady

b)      organizacyjne przygotowanie zebrań Rady

c)      prowadzenie korespondencji i dokumentacji Rady oraz zapewnienie prawidłowego jej przechowywania.

 

  1. Skarbnik

Zadaniem Skarbnika jest prowadzenie całokształtu działalności finansowo-gospodarczej Rady a przede wszystkim:

a)      opracowanie w porozumieniu z członkami Prezydium Rady projektów planów finansowych i czuwanie nad ich realizacją,

b)      organizowanie wpływów finansowych na działalność Rady Rodziców

c)      czuwanie nad pełną i systematyczną realizacją dochodów oraz prawidłowym, zgodnym z przeznaczeniem i obowiązującymi zasadami dokonywaniem wydatków,

d)      składanie sprawozdań z działalności finansowej Rady Rodziców wykonywania planu finansowego raz w roku na zebraniu ogólnym Rodziców przedszkola

Przekazanie funkcji skarbnika zarówno trakcie kadencji, jak i po jej zakończeniu powinno być dokonywane protokolarnie z udziałem Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, po uprzednim zbadaniu przez Komisję gospodarki finansowej

  1. Komisja Rewizyjna

Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest czuwanie nad zgodnością z obowiązującymi przepisami działalności poszczególnych ogniw Rady Rodziców przedszkola, a w szczególności:

a)      dokonywanie raz w roku budżetowym kontroli działalności poszczególnych ogniw pod kątem zgodności z niniejszym regulaminem i uchwałami Rady Rodziców przedszkola,

b)      dokonywanie raz w roku budżetowym kontroli działalności finansowo-gospodaczej i rachunkowości Rady rodziców przedszkola,

c)      składanie Radzie rodziców przedszkola rocznych sprawozdań ze swojej pracy wraz z wnioskami pokontrolnymi.

V.                 Fundusz Rady Rodziców przedszkola:

1.      Rada Rodziców prowadzi działalność finansową w oparciu o instrukcję  w sprawie zasad prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości Rady zatwierdzonej przez Prezydium.

2.      Fundusz Rady Rodziców powstaje z dochodów osiągniętych ze składek Rodziców, dotacji osób fizycznych prawnych. Wysokość minimalnej rocznej składki Rodziców ustala się na ogólnym zebraniu Rodziców większością dwóch trzecich głosów. Rodzice wpłacają składkę w trybie ustalonym przez Radę Rodziców przedszkola.

VI.              Postanowienia końcowe.

1.      Rada rodziców może występować do Rady Pedagogicznej i Dyrektora przedszkola z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola.

2.      Rada Rodziców przedszkola w uzgodnieniu z Rada Pedagogiczną może zgłaszać do władz samorządowych i oświatowych wnioski o wyróżnienie Rodziców za ich szczególne uczestnictwo w realizacji zadań statutowych przedszkola

3.      Nadzór i kontrolę nad działalnością Rady Rodziców sprawuje Ogólne Zebranie Rodziców, które w szczególności akceptuje sprawozdania Rady i Komisji Rewizyjnej, a także może odwołać Przewodniczącego lub członków Rady.

4.      Członkowie Rady Rodziców wykonują swoje funkcje społeczne

5.      W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy podstawy prawnej przytoczone na wstępie niniejszego regulaminu

 

 

 

 

 

 

 

 

Wytworzył:
Krystyna Golis
Udostępnił:
Salacha Danuta
(2004-01-05 14:01:56)
Ostatnio zmodyfikował:
Salacha Danuta
(2004-01-05 14:04:15)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki